• Друк

IMG 9873

11.12.2015 в НПУ імені М.П. Драгоманова в рамках проекту ТЕМПУС-543873 «Підготовка педагогів та освітніх менеджерів до роботи з гетерогенними групами і організаціями» відбувся інформаційний день. Гетерогенність у науці традиційно розуміється як розбіжності, що існують між людьми щодо статі, віку, етнічної приналежності, релігії, здоров’я або інвалідності, специфічних ознак особистості. Захід мав на меті ознайомити працівників університету, інших вишів, наукових та освітніх установ Києва з виконаними завданнями за 2015 р., та в процесі дискусії окреслити найголовніші, на сьогоднішній день, проблеми у питаннях інклюзивного навчання та познайомити присутніх з перспективними планами проекту на 2016 рік. Із вітальним словом до учасників звернулась проф. Наталія Шульга, проректор університету зі стратегічного розвитку, голова постiйної комiсiї з питань освіти, науки та інноваційної політики Київради. Вона в черговий раз наголосила на актуальності цього проекту для освітнього середовища, підкреслила необхідність не формальних, а ціннісних змін у системі української освіти для реалізації принципу інклюзії, важливість впровадження модулів з питань гетерогенності під час підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Також висловила сподівання, що співпраця науково-професорського складу різних структурних підрозділів НПУ імені М.П. Драгоманова в реалізації концепції педагогіки гетерогенності буде продовжуватись і надалі.
У першій частині зустрічі завідувач Науково-дослідної лабораторії освітніх IMG 9925компетенцій в умовах гетерогенності Зоя Гаркавенко презентувала в загальних рисах основні результати виконання проектних завдань за 2015 рік. Окрему увагу було приділено розробці стратегії розвитку інклюзивної освіти м. Києва. Координатор проекту проф. Галина Нестеренко докладніше познайомила учасників із навчальними модулями з проблематики педагогіки різноманітності, розробленими усіма університетами-партнерами і розміщеними на сайті проекту. Учасники круглого столу мали змогу не тільки ознайомитись з роботою проекту за 2015 рік, але висловити свої побажання та погляди на питання інклюзивного навчання у сучасному світі. Під час дискусії учасники окреслили найголовніші проблеми і дійшли висновку, що тільки спільна взаємодія може дати позитивний результат.
Серед учасників заходу були присутні представники адміністрації інститутів, завідувачі кафедр і науково-дослідних центрів, керівники відділів, відповідальні за наукову роботу, а також викладачі, науковці, студенти. Було дуже радісно, що цього разу до нашої події змогла приєднатись директор науково-методичного центру інклюзивної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка Наталія Софій, а коло внутрішніх учасників було значно розширене за рахунок представників Інституту соціології, психології та соціальних комунікацій. Усі вони висловили підтримку проектним завданням і концепції.
IMG 9943Окрема щира подяка Ользі Гуренко, координатору проекту в Бердянському державному педагогічному університеті, за те, що вона змогла до нас приїхати, незважаючи на відстань між містами!
Активну участь у дискусії взяли не тільки викладачі, а й голови та члени студентських наукових товариств різних інститутів. Серед студентів проблематика викликає чималу зацікавленість, і це стосується як педагогічних, так і непедагогічних спеціальностей.
Загалом Інформаційний день дав можливість усім зацікавленим дізнатися про основні напрями програми ТЕМПУС-543873 та перспективи його розвитку у 2016 році.

Результати виконання проектних завдань (стратегічні аспекти) - Презентація Гаркавенко З.О.

Результати виконання проектних завдань (навчальні модулі) - Презентація Нестеренко Г.О.

Проектні завдання на 2016 р.