УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Сучасна інформаційна діяльність в Україні і у світі продукує величезне розмаїття інформаційних продуктів та послуг. Особливо це очевидно в суто демократичному середовищі інформаційних ресурсів – мережі інтернет. При цьому результати інформаційної діяльності ще й дуже-дуже різноякісні.
Кожен окремий користувач інформаційних продуктів і послуг може визначатись щодо оцінок їх якості самостійно.
У малих і великих організаціях, де люди співпрацюють і обмінюються інформацією, доводиться визначатися щодо критеріїв і стандартів якості інформації.
Водночас, важливо зрозуміти, яким чином усі виробники інформації зможуть забезпечити якісні характеристики своїх інформаційних продуктів і послуг з урахуванням типових запитів і потреб конкретних споживачів.
Метою вивчення дисципліни є ознайомлення студентів з основами методологій діяльності з менеджменту якості, засвоєння підходів до управління якістю в галузі інформаційної діяльності.
Навчальна дисципліна зосереджена на наступних основних завданнях:
- вивчення термінології спеціалізованої галузі знань з управління якістю;
- ознайомлення із вітчизняним та міжнародним досвідом управління якістю інформаційних продуктів і послуг;
- з’ясування і використання підходів, принципів та правил розроблення систем забезпечення якості інформаційних продуктів і послуг;
- осмислення методологічних основ управління якістю у тотальному управлінні якістю (TQM), стандартах ISO серії 9000 для створення і впровадження систем управління якістю у організаціях;
- вивчення методології оцінки діяльності персоналу та результатів діяльності підприємства за критеріями премій з якості;
- ознайомлення зі значенням та процедурами сертифікації системи якості та аудиту якості.
За результатами вивчення дисципліни студенти засвоюють здатність застосовувати і документувати впровадження класичних та сучасних методів управління якістю, методології безперервного вдосконалення діяльності підприємства за TQM, стандартів ISO серії 9000, вимог цих стандартів до моделі забезпечення якості, методології використання премій з якості, процедур сертифікації системи якості та аудиту якості.