• Друк

 

Міжнародна конференція "Інклюзивна освіта в міжнародному контексті" у Віденському університеті (Австрія)

фото4

З 20 по 24 вересня в Link Campus University, м Рим (Італія) пройшов міжнародний семінар «Стратегії сталого розвитку інноваційних моделей підготовки та підвищення кваліфікації педагогів і освітніх менеджерів». Семінар проводився відповідно до плану проекту «Підготовка педагогів і освітніх менеджерів до роботи з гетерогенними групами та організаціями» (543873-TEMPUS-1-2013-1-DE-TEMPUS-JPCR). У семінарі взяли участь представники університетів-партнерів Німеччини, Росії, Республіки Білорусь та України, тому обговорення основних проблем і перспектив інклюзивної освіти здійснювалося в міжнародному порівнянні.
На відкритті семінару виступили представники Link Campus University проф. д-р Алессандро Фігус, д-р Діана Спалбер і керівники проекту: проф.д-р Ольга Грауманн і проф.д-р Михайло Певзнер.

Особливістю заходу, проведеного в Link Campus University, стало те, що в ньому брали участь ректори університетів трьох країн: Віктор Вебер - ректор Новгородського державного університету (Росія), Микола Скиба - ректор Хмельницького національного університету (Україна) та Олексій Єгоров - ректор Вітебського державного університету (Білорусь). На початку семінару ректори університетів-партнерів виступили з вітальним словом перед учасниками семінару.
Робота семінару розпочалася з вступної доповіді наукового керівника проекту Михайла Певзнера на тему «Сталий розвиток міжнародної проектної діяльності в період політичної нестабільності в світі в контексті освітньої політики вузу».
Потім з доповіддю «Сталий розвиток результатів проекту за допомогою їх розповсюдження» виступила керівник фото3проекту Ольга Грауманн.
Завершився перший день семінару груповою роботою представників університетів-партнерів, в ході якої було необхідно виявити цільові групи інклюзивної середовища в освітніх організаціях.
У другий день семінару перед його учасниками виступила керівник проекту Ольга Грауманн з доповіддю «Створення інклюзивної середовища у вузі».
Далі Петро Петряков та Ірина Ушанова провели для учасників проекту майстерню під назвою «Створення інклюзивної середовища у вузі». У ході групової роботи необхідно було виконати завдання і визначити кроки по створенню інклюзивної середовища у вузі з урахуванням інтересів різних цільових груп. Учасники семінару працювали в чотирьох групах з умовними назвами: «керівники», «викладачі», «студенти» і «абітурієнти».
Після обговорення в групах учасники семінару розподілили намічені кроки по 6 етапах створення інклюзивної середовища ВНЗ (підготовчий етап, організаційно-технічний етап, змістовний етап, етап формування інклюзивної корпоративної культури вузу, етап створення системи підтримки студентів з особливими освітніми потребами, етап розвитку мережевої взаємодії) .
Далі представники груп виступили з невеликими повідомленнями і прокоментували результати, отримані в ході групової роботи. Останнім завданням представникам університетів-партнерів було оцінити ступінь реалізації конкретних кроків зі створення інклюзивної середовища у своєму вузі і заповнити аналітичні таблиці.
Після підбиття підсумків групової роботи д-р Діана Спалбер розповіла присутнім про книгу «Інклюзивна освіта в країнах Східної та Західної Європи». Завершив другий день семінару проф.д-р Алессандро Фігус, який зробив повідомлення про сталий розвиток інклюзивних моделей в Link Campus University.
Робота семінару завершилася засіданням координаторів під керівництвом професорів Ольги Грауманн і Михайла Певзнера, на якому учасники з університетів-партнерів проаналізували актуальний стан проекту та обговорили подальші кроки з реалізації запланованих заходів та впровадженню отриманих результатів.