• Друк

ОРГАНІЗАЦІЙНІ СТРУКТУРИ ТА РУХ ІНФОРМАЦІЇ

      Для майбутніх фахівців в сфері інформаційної діяльності та документознавства, бібліотечної та архівної справи важливим є розуміння тенденцій та закономірностей становлення й розвитку організаційних структур підприємства. Відповідні знання й навички потрібні для ефективної організації комунікативних потоків, для створення оптимальних умов накопичення, збереження, передачі та доступу до інформації і забезпечення інформаційно-комунікативних процесів в організації.

    Навчальна дисципліна дає можливість майбутнім фахівцям опанувати такі знання, як: характеристика організацій (інформаційних установ, закладів освіти та ін.); підходи до формування організаційної структури; чинники, які впливають на проектування організації (типи організаційної культури, сучасні погляди на моделі організації); особливості обміну управлінської інформацією; вертикальні та горизонтальні інформаційні потоки. Така теоретична база знань дозволяє майбутньому фахівцю в сфері документознавства посилити практичну спрямованість професійної діяльності за такими напрямами: використовувати логіку формування організаційних структур; застосовувати методику та засоби інформаційного моделювання управлінських процесів та систем; здійснювати організаційне проектування; використовувати сучасні технології інформаційно-аналітичної роботи в організації будь-якої галузі та форми власності.

     Методика викладання цієї дисципліни передбачає застосування сучасних методів активізації навчання (тренінгів, ділових ігор), а також саsе-studу – методу аналізу та модулювання ситуацій. Метод ситуацій сприятиме глибшому відпрацюванню ситуацій з різноманітних аспектів управління та формуванню у студентів практичних навичок.

     Змістово-функціональна гілка дисципліни «Організаційні структури та рух інформації» тісно пов’язана з такими навчальними дисциплінами, як: «Менеджмент», «Інформаційно-аналітична діяльність», «Інформаційні технології в управлінні», «Документознавство», «Діловодство», «Кадровий менеджмент», «Інформаційний менеджмент» та ін., що знаходить своє відображення у міжпредметних зв’язках цих дисциплін. Самостійна робота базується на вивченні рекомендованої основної та додаткової літератури, а також ресурсів Internet.