• Друк

Діловий етикет

Анотація: У країнах з розвиненими ринковими відносинами питання ділової етики та соціальної відповідальності є такими ж значущими, як і економічна ефективність виробництва. Низка причин зумовлюють підвищений інтерес до ділової етики: зростання рівня корпоративності, глобалізація економічних взаємовідносин, збільшення обсягу та швидкості інформаційних потоків. Але головна серед них - перевищення сумарної шкоди для підприємства від неетичної поведінки менеджерів над індивідуальною чи груповою вигодою. Етику управлінця можна визначити як систему загальних принципів і норм поведінки суб’єктів управління, їх спілкування та стилю роботи, що проявляються на мікро- та макрорівнях організаційних взаємовідносин. Управлінська етика регулює, стимулює і водночас обмежує дії суб’єктів управління, мінімізуючи внутрішньогрупові суперечності, підкорюючи індивідуальні інтереси внутрішньогруповим. Знання управлінського етикету сприяє оволодінню майстерністю взаємних відносин, основаних на принципах ділової етики. Сучасний етикет управлінця є системою норм поведінки, за допомогою яких людина навчається рахуватися з гідністю інших та захищати власну гідність, створювати умови для подолання конфліктів і досягнення цілей бізнесу. Як комплекс норм поведінки, етикет управлінця: орієнтує учасників ділових відносин на конструктивний результат; формує правила поведінки, які сприяють взаєморозумінню людей у процесі ділового спілкування; сприяє конструктивному розв’язанню конфліктної ситуації цивілізованими засобами; формує імідж управлінця і фірми в цілому.

Вивчення курсу «Діловий етикет» передбачає засвоєння вмінь:
- спілкуватися, проводити ділові зустрічі, переговори та наради;
- організовувати офіційні прийоми різних типів;
- правильно займатися діловим листуванням, дотримуватися правил спілкування по телефону, електронною поштою, факсом, і навіть у соціальних мережах;
- використовувати невербальні складові спілкування;
- грамотно і ввічливо знайомитись, домовлятись про зустріч, вибачатись, вітатись і прощатись, представляти колег один одному і т.і.
Знання правил ділового етикету та щоденне їх застосування створює Вам позитивний імідж успішної людини і сприяє кар’єрному зростанню! 

Діловодство

Анотація: Після вивчення дисципліни ви навчитесь: розробляти інструкції з діловодства; положення про службу діловодства; посадові інструкції працівників служби діловодства; організаційні та нормативно-методичні матеріали з документаційного забезпечення управління; укладати інструктивно-методичні документи, що регламентують конкретні напрями діяльності; систематизувати документацію та розробляти класифікатори видів документів, що створюються під час провадження управлінської (документаційної) діяльності установи; проектувати уніфіковані форми управлінської документації, їх впровадження і ведення для оптимізації управлінської діяльності; розробляти зведену номенклатуру справ установи з урахуванням специфіки діяльності установи в цілому, а також її окремих структурних підрозділів; надавати методичну допомогу структурним підрозділам в укладанні відповідних номенклатур справ; контролювати дотримання норм організації поточного діловодства, правильність оформлення документів, що передаються на зберігання до структурних підрозділів організації; організовувати та документаційно забезпечувати проведення експертизи цінності документів, оформлювати протоколи засідання експертної комісії, акти та інші документи, які створюються в процесі діяльності експертної комісії; групувати документи у справи, їх оформлювати, укладати супровідні документи для передавання справ до архіву; здійснювати документознавчий аналіз архівних документів та готувати описи справ постійного і тимчасового зберігання, акти передачі документів на архівне зберігання.

Європейська політика інновацій

Анотація:  Якщо ви бажаєте освоїти ефективну практику інноваційної діяльності провідних країн світу та державну політику сприяння інноваціям в країнах Європейського Союзу - цей курс для вас. Ми допоможемо вам засвоїти теорію і практику європейської політики інноваційної діяльності; знаходження оптимальних інноваційних рішень та сучасні тенденції інноваційних процесів в Україні.

Що ми будемо вивчати в рамках цієї дисципліни:
• міжгалузеву та міжрегіональну інтеграцію всередині України;
• типи державної інноваційної політики: технологічний поштовх, ринкову орієнтацію, соціальну орієнтацію та політику;
• Закони України «Про інноваційну діяльність» та «Про державно-приватне партнерство».
• плановий характер організації та управління інноваційним процесом;
• основні етапи процесу європейської інтеграції;
• зарубіжний досвід щодо особливостей формування та здійснення інноваційної політики;
• склад органів і інститутів ЄС, етапи та процедури ухвалення ними рішень.
Ви навчитесь:
• визначати різні форми (наднаціональної) інтеграції та (міжурядової) співпраці, що лежать в основі Європейського Союзу і його структури;
• характеризувати основні етапи процесу європейської інтеграції щодо інновацій;
• системній реалізації інноваційного процесу;
• виділяти необхідні передумови для набуття Україною членства в Європейському Союзі;
• реалізовувати стратегії й тактики інноваційного забезпечення діяльності.

Конфліктологія

Анотація: Мета і завдання дисципліни полягають у тому, щоб студенти опанували базові знання з конфліктології та побудови продуктивних людських взаємовідносин, сформували вміння та навички вирішення конфліктів у діловій та професійній сферах, приватному житті. Адже теорія і практика вирішення конфліктів — необхідна складова соціальної культури в суспільному житті та особистісних відносинах. Програма дисципліни «Основи конфліктології» передбачає основні теоретичні положення конфліктології; класифікацію конфліктів, роль конфліктів у міжособистісних та ділових взаєминах, динаміку конфліктів та параметри для проведення її аналізу, стратегії поведінки учасників конфлікту; стратегії подолання конфліктів, технології ведення переговорів. У програмі представлені не лише основні питання курсу, а завдання проблемного характеру щодо прогнозування і вирішення конфліктів управлінцями, менеджерами, керівниками колективів та установ, організацій. Знання та практичні навички вирішення конфліктів і подолання конфліктних ситуацій необхідні керівникам, політичним діячам, менеджерам, що сприятиме розумінню та конструктивному вирішенню конфліктів; допоможе змінитися кожному і сформувати у колег, підлеглих та близьких мислення, орієнтоване не на конфронтацію і боротьбу, а на взаємодопомогу і спільне розв’язання проблем.

Організаційні структури та рух інформації

Анотація: Для майбутніх фахівців в сфері інформаційної діяльності та документознавства, бібліотечної та архівної справи важливим є розуміння тенденцій та закономірностей становлення й розвитку організаційних структур підприємства. Відповідні знання й навички потрібні для ефективної організації комунікативних потоків, для створення оптимальних умов накопичення, збереження, передачі та доступу до інформації і забезпечення інформаційно-комунікативних процесів в організації.  Навчальна дисципліна дає можливість майбутнім фахівцям опанувати такі знання, як: характеристика організацій (інформаційних установ, закладів освіти та ін.); підходи до формування організаційної структури; чинники, які впливають на проектування організації (типи організаційної культури, сучасні погляди на моделі організації); особливості обміну управлінської інформацією; вертикальні та горизонтальні інформаційні потоки. Така теоретична база знань дозволяє майбутньому фахівцю в сфері документознавства посилити практичну спрямованість професійної діяльності за такими напрямами: використовувати логіку формування організаційних структур; застосовувати методику та засоби інформаційного моделювання управлінських процесів та систем; здійснювати організаційне проектування; використовувати сучасні технології інформаційно-аналітичної роботи в організації будь-якої галузі та форми власності. Методика викладання цієї дисципліни передбачає застосування сучасних методів активізації навчання (тренінгів, ділових ігор), а також саsе-studу – методу аналізу та модулювання ситуацій. Метод ситуацій сприятиме глибшому відпрацюванню ситуацій з різноманітних аспектів управління та формуванню у студентів практичних навичок. Змістово-функціональна гілка дисципліни «Організаційні структури та рух інформації» тісно пов’язана з такими навчальними дисциплінами, як: «Менеджмент», «Інформаційно-аналітична діяльність», «Інформаційні технології в управлінні», «Документознавство», «Діловодство», «Кадровий менеджмент», «Інформаційний менеджмент» та ін., що знаходить своє відображення у міжпредметних зв’язках цих дисциплін. Самостійна робота базується на вивченні рекомендованої основної та додаткової літератури, а також ресурсів Internet. 

Основи видавничої інформації

Анотація: Ви дізнаєтесь про:

  • основні тенденції розвитку видавничої справи в Україні і світі;
  • законодавчу базу видавничої справи в Україні;
  • типові структури видавництв та видавничих організацій в Україні і світі;
  • порядок створення та реєстрації видавництва (видавничого підрозділу), друкарні чи редакції періодичного друкованого органу;
  • змістову та матеріальну структуру різних видів видавничої продукції;
  • національні й міжнародні видавничі стандарти та правила їх застосування.
  • функціональні обов’язки працівників видавництв та редакцій;
  • сучасний ринок української поліграфії;
  • вимоги поліграфічних підприємств до видавничих оригінал-макетів;
  • сучасну мережу дистрибуції друкованих періодичних і неперіодичних видань;
  • складові системи продажу друкованих видань у ринкових умовах;
  • основи економіки видавничої справи та шляхи здешевлення видання.

Ви навчитеся:

  • орієнтуватися в тенденціях розвитку видавничої справи в Україні і світі;
  • аналізувати тематику, мову та географію випуску різних видань;
  • відрізняти типи сучасних видавництв та видавничих підрозділів;
  • розробляти статут видавництва; готувати документи для його реєстрації;
  • розробляти видавничу програму;
  • відрізняти різні види видавничої продукції;
  • визначати формати різних видів видань;
  • структурувати видання за змістовою, вступною та заключною частинами;
  • визначати основні елементи матеріальної конструкції книжкового видання;
  • застосовувати національні й видавничі стандарти;
  • орієнтуватися в складанні попереднього кошторису витрат на видання.

Основи демократії та прав людини

Анотація: Сучасні керівники підприємств та їх підрозділів, менеджери різних ланок мають проявляти обізнаність у тенденціях та закономірностях становлення й розвитку демократичного ладу та прав людини, враховуючи багатоманітність демократії, її здатність набувати нових рис в іншому культурному середовищі, звертати увагу на загальновизнаний стандарт демократичних відносин у тій чи іншій сфері суспільного життя, розглядати ті завдання, успіхи і проблеми, які існують в демократизації суспільного життя в Україні. Навчальна дисципліна «Основи демократії та права людини» дає можливість студентам опанувати такими знаннями, як: тенденції розвитку демократії, її сутність, передумови; зміст, спрямованість, поняття прав людини; теоретичні засади формування інститутів демократії; систему громадянського суспільства як основу виникнення й існування прав, свобод та обов’язків людини та громадянина; конституційно-правовий механізм забезпечення реалізації прав і свобод людини та громадянина; основи діяльності судових і правоохоронних органів із забезпечення прав, свобод і обов’язків людини та громадянина; міжнародні стандарти та міжнародні механізми в галузі прав людини; систему регіональних та міжнародних механізмів прав людини. Це, в свою чергу дозволить, майбутнім фахівцям оволодіти уміннями та навичками: виявляти, аналізувати тенденції розвитку демократичних інститутів; розробляти систему захисту прав і свобод людини і громадянина; формувати порядок звернення до органів державної виконавчої влади, прокуратури, суду. Під час вивчення дисципліни застосовуються сучасні методи активізації навчання (тренінги, ділові ігри, кейсові методики). Аналіз та моделювання ситуацій дозволяє вивчати різні політичні ситуації та передбачають відпрацювання ліній поведінки та прийняття рішень. Вивчення цієї дисципліни дозволяє формувати важливі управлінські компетенції щодо основ конституції та конституціоналізму; проводити вибори як невід'ємного атрибуту демократії; знати роль громадян у демократичному суспільстві і представництва інтересів громадян через групову політику; поважати демократію та проблеми етнонаціональної багатоманітності та виявляти активність до вирішення проблем розвитку демократії в сучасній Україні. Разом з тим, це дозволяє розвивати у майбутнього фахівця політичну та громадянську культури.

Оцінка інноваційної діяльності

Анотація: Сучасна модель менеджменту ґрунтується на інноваційному типі розвитку, яка передбачає зміну сутності науково-технічного прогресу. Принципово новими пріоритетами стали такі, як інтелектуалізація виробничої діяльності, генерування нових ідей та їх комерціалізація, екологічність, використання високих технологій. Ця модель потребує нової державної політики ефективного стимулювання інновацій, розвитку наукоємних та скорочення галузей, що спричиняють виснаження природи. Але ще більше викликів інноваційний тип розвитку створює для керівників підприємств, менеджерів усіх ланок. Не лише організовувати розробку і впровадження нових ідей – але й оцінювати їх ефективність та корисність для бізнесу, - ось чого вимагає від них сьогодення. Науково-технічний прогрес призводить до удосконалення процесів генерації, обробки і використання нових знань. Відбуваються зміни в управлінні підприємствами, оскільки техніка орієнтується на наукові відкриття, які стають вихідною базою для створення нових галузей виробництва. У самому виробництві розвиваються наукові дослідження, виникла співпраця вчених, інженерно-технічних працівників, спеціалістів, а підприємства трансформуються у науково-промислові комплекси.

Дисципліна «Оцінка ефективності інноваційної діяльності» включає в себе вивчення:

-       сутності та особливостей оцінки ефективності інноваційної діяльності;

-       основних показників оцінки ефективності інноваційної діяльності;

-       технологій оцінки соціальної та економічної ефективності інновацій.

На основі здобутих знань студенти навчаться:

-       здійснювати комплексний аналіз ефективності інноваційної діяльності підприємства;

-       планувати основні ефективні напрями інноваційної діяльності;

-       забезпечувати неперервність інноваційного процесу;

-       формувати стратегії інноваційної діяльності;

-       створювати і модернізовувати моделі оцінки ефективності інноваційної діяльності.